انجمن ادبی فردوسی رباط کریم

پایگاه ادبی شاعران رباط کریم

انجمن ادبی فردوسی رباط کریم

پایگاه ادبی شاعران رباط کریم

دریا

دریا بجزتو نیست پناهی ، مرا ببر درخویش

بعمق وصل خویش

شکن بموجی سهم ... بت وجودم را

به وهم ودلهره ام ، تو تارو پودم را

تو ای صلابت محض

تو ای کریم بزرگ

تو ای خروش عمیق

تو ای عمیق سترگ

بِکِش مرا در موج  

بزن کمی لبخند 

بکش مرا در بند 

چه آتشین هستم ُ بکن تو خاموشم

ببلع ای زیبا ، به اشتهای تمام

تنم ، غمم ، هوشم

گرسنه هستی تو ، من از خودم سیرم

مرا بُکش درخود ... که تشنه میمیرم !!! 

                                                                  سلیمی

اسمان زشت

)

چه کسی گفته آسمان زیباست؟

ماه فقط یک دمل چرکین است

در میان لک و پیس ستاره ها

 

هرصبح آسمان

پنکک آفتاب را به صورتش می مالد

و رژ شفق را به لبهایش

به دریا نگاه می کند

اما دریا

هر صبح که از خواب پا می شود

مثل جذام دیده ها

پا پس می کشد.



کاما

حیف از قلم

باران گرفت خاطره ام را خراب کرد
                                         ونقش_باتوآمدنم رابرآب کرد
بی خود برای اهل زمین دلبری نکن،
                                        می میرد آن کسی که خدا راسراب کرد
خوب است لااقل به عدالت هلاک شو
                                             حیف ازقلم که باتوعجب انقلاب کرد..
آدم که نیستی که بگویم گمان کنم،
                                                حوا تورابه داخل این منجلاب کرد
آری قسم به عشق اگر عاشقم مرا،
                                            یک آسمان ستاره شبیه شهاب کرد
من داشتم به بی تو شدن فال می زدم
                                             باران گرفت فال مراهم خراب کرد..........


رعنا نوری