انجمن ادبی فردوسی رباط کریم

پایگاه ادبی شاعران رباط کریم

انجمن ادبی فردوسی رباط کریم

پایگاه ادبی شاعران رباط کریم

ترانه زن - اثر همایون هوشیارنژاد

هنوز تنهاتر از تنها منم ، من...
همون بیگانه از خود در تنم من

اگر زیبا به قامت پیرهنم من
پر از احســـــاس عاشق بودنم من
به خود میبالم از این که زنـــــم من...

زنی که درمثال همتای ماهـــــم
به دنیایی می ارزه یک نگاهـــــم

منی که قلب عاشق رو پناهـــــم
چـــــــرا خود بی کس ، بی تکیه گاهــــــم؟
چـــــــرا عاشق شدن ، بوده گناهــــــم؟

وقتی خدا تن آفرید ، از برگ گل زن آفریـــــــد
احساس عاشق بودن و به خاطر من آفریـــــــد

وقتی خدا تن آفرید ، از برگ گل زن آفریـــــــد
احساس عاشق بودن و به خاطر من آفریـــــــد...

من چرا شیرین ، بی فرهادم امروز
که برده زندگی ، از یادم امروز

من بهاری گم شده ، در بادم امروز
شکستـــــــه در گلو ، فریــــــــادم امروز

وقتی خدا تن آفرید ، از برگ گل زن آفریـــــــد
احساس عاشق بودن و به خاطر من آفریـــــــد...

وقتی خدا تن آفرید ، از برگ گل زن آفریـــــــد
احساس عاشق بودن و به خاطر من آفریـــــــد...

من چرا شیرین ، بی فرهادم امروز
که برده زندگی ، از یادم امروز

من بهاری گم شده ، در بادم امروز
شکستـــــــه در گلو ، فریــــــــادم امروز

وقتی خدا تن آفرید ، از برگ گل زن آفریـــــــد
احساس عاشق بودن و به خاطر من آفریـــــــد...

وقتی خدا تن آفرید ، از برگ گل زن آفریـــــــد
احساس عاشق بودن و به خاطر من آفریـــــــد..

روز زن

روز زن بر همه ی بانوان ایرانی در هر کجای جهان ،به هر آیین و باور و هر رنگ و پوششی خجسته باد  

این روز فرخنده را  بر بانوان عضو انجمن ـ از پیش تا کنون ماندگان و بازماندگان-به ویژه بر مادران عضو این انجمن شادباش می گوییم

ابعاد شکفتن

ابعاد شکفتن را

از زاویه ی دید من امروز تو بنگر

تا قامت من خم نشود

زَهره ام ازهیبت غم آب شده

اخم تو درهم نشود

تار مویی ازسرتو کم نشود

باعث مرگم نشود


دوچشم زیبات مگر، قافله سالارغم است ؟

نرگس شهلات اگر، پرتو اسم اعظم است

زود به داد من برس

که وقت ماتم نشود


سایه ی سبز دوستی

از سرِ ما کم نشود 

 

 

                                                                     سلیمی