انجمن ادبی فردوسی رباط کریم

پایگاه ادبی شاعران رباط کریم

انجمن ادبی فردوسی رباط کریم

پایگاه ادبی شاعران رباط کریم

فاقد اندام

شبحی از پی من می آید 

سایه ای نرم به دنبال من است 

نه نشاطی است به جان 

و نه خوفی به دلم 

همچو ابریست ، کهن جامه ی خاکستری تیره به تن 

چون معمای کهن 

میزنم داد به آوای بلند 

چیستی ای شبه فاقد اندام عجول ؟ 

کیستی ای مجهول ؟ 

شبح آهسته به من می گوید: 

فاتح قلعه تاریخی تنهایی من 

روزگاری من نیز از تو می پرسیدم 

چیستی ای شبح فاقد اندام عجول 

کیستی ای مجهول؟؟؟ 

 

 

پریشان

اقتصاد، اجتماع، سیاست


اقتصاد، بیمار
اقتصاددان، معزول
برنامه، تعطیل
قانون، من
مدیر، خودمحور
سوبسید، حذف
نان، گران
برق، شوم
گاز، ورم
بنزین، آزاد
سواری، دوبله
گازوئیل، سرسام
حمل و نقل، چوبله
همه چی به همه چی، مربوط
...........
  
چشم‌ها، کور
گوش‌ها، کر
زبان‌ها، لال  
مغزها، سنگ  
دست‌ها، بسته
پاها، خسته
...........

مردم، دعوا
متوسط، له
محروم، مرحوم 

فقیر، افقر
بیکار، دیوار
معتاد، فزون
دزد، افزون
مرتشی، بیداد
کلاه‌بردار، بیش
کلاه‌گذار، ریش
خیابانی، ارزان
فاسد، افسد
...........

خدا، خشم
زمین، لرز
باد، طوفان
آب، سیل
ابر، صاعقه
زمان، تمام
                                                احمددرفشی

آرام می میرم

نمی دانم
که این  زخمی
به مقصد می رسد  یانه
ولی  هرشب کمی از  مرهم جانم
به دست یک فرشته می سپارم
تا که  زخمی بال  او را- من
ضمادی باشد از روحم  
 وبعد آرام  می گیریم
ودر پایان  این شب ها
شبی  در انتهای  
کوشش بیهوده ام
شاید
شبی  آرام می گیرم

ودیگر  نیست در ذهنم
 نه توفانی
               نه دریایی
نه حتی یک نسیمی کز پرپروانه ای باشد

و دراعماق رویایم
دگر زخمی نمانده
مرهم جانم به درد خسته ای
آرام بخشیده

دگر بی ترس ازتوفان

و حتی ترس از باران
شبی
           آرام می میرم
قاصدک  

 

 

 

قاصدک

نئولائیسیسم


امان از عواقب دین‌داری
در تراکم بازار دین‌فروشی

خدایم بلاتکلیف بماند...  
                        این، بهتر 

 

                                                             احمد درفشی

راز خلقت

هنر خالق هستی،تکراریست که تکراری نیست 

آفرینش رسمیست،ساده و از سر شوق 

و حقیقت شیرین،مثل ادراک نور 

مثل دلواپسی عمدی عاشق وقتی،که دلش میگیرد 

راز خلقت تنهاییست 

جوابش تنهایی 

آرزو وسوسه ی داشتن آنچه که امروز نباید باشد 

و مرگ... 

مثل تجدید لباس است برای مهمانی... 

 

 

                                                                                          پریشان

وقتی فرهنگسرا از انجمن شعر پول می خواهد

اوضاع غریبی است نازنین شعر را زیر بغل نهان باید کرد.  

چند سالیه داریم زور می زنیم و یه کلاس ادبی هنری رو بکش بکش می کشونیم تا از نفس نیفته. تو شهری به نام رباط کریم که می گن مرکز شهرستانه. اونم شهرستانی که آمارشو گرفتن  ۷۰۰هزار نفر نفوس داره. 

میگم اوضاع عجیبیه به خاطر این که این مرکز شهرستان یه کتابخونه داره این هوا ( )یه فرهنگسرا داره اون هوا(    ). که هیچ کدومش زیر نظر اداره فرهنگ نیست. 

فرهنگسرای شهرمون زیر نظر شهرداری - واحد فرهنگی اجتماعی-  اداره می شه . 

بالاخره این انجمن کشون کشون اومد تا اینروزا که تصمیم گرفتیم (بیجا کردیم البته ما رو چه به تصمیم گیری مگه مملکت صاحاب نداره مگه شهر کسی پیدا نمیشه صلاح ما رو بیشتر از خودمون بدونه ) بریم و از اداره ارشاد مکان بگیریم. دمشون گرم استقبال کردن. نامه ای نوشتن و فرستادن  به شهرداری که

بالاخره بعد از ۱۰ـ۱۲ روز به شهرداری رسید(پست پستاز). 

 بعد از مدتی دبیرخانه شهرداری ارجاعش داد به دایره فرهنگی اجتماعی شهرداری. همون جایی که می گن محل استقرارش فرهنگسراست. می دونید کجا که همون اتاقی که همیشه درش بسته است و مسئولش در حال حل و فصل مشکلات فرهنگی شهرداریه. 

بالاخره پاسخ نامه اداره ارشاد از اونجا دریافت شد با کلی لطف و خلوص گفتن : چون شما می خواین دائمی و مستمر از این فرهنگسرا استفاده کنین ما به جای ۷۰۰۰۰تومان ۵۰۰۰۰تومان بابت هرجلسه از شما می گیریم. 

پیش خودمون بمونه ها عجب دنیای عجیبیه . گفتم بابا دمتون گرمه گرم اصلا داغ و هات. جیگرتونه چه حالی دادین هر جلسه ۲۰۰۰۰ تومان در ماه میشه ۸۰۰۰۰تومان تخفیف! خداییش خیلی باحالین. 

اما خواجه قاطر که همیشه عین اجل معلق تو ذهن ما رسوخ می کنه و بعدش هم ما رو مسخ می کنه و ماهم بیخودی استحاله میشیم نازل شد و گفت بدبخت چه حالی چه مالی چه قده تو خوش خیالی. 

مثل عزرائیل که دشنه رو می کنه تو قلب در حال مرگ و بدبخت از ترس خراب می کنه  ماشین حسابو داد دستمو گفت حساب کن هر جلسه ۵۰۰۰۰ در ماه میشه ۲۰۰هزار تومان . آخه آخماخ آدم یه لاقبای شاعرو چی به این پولا. شاعر اگه این جور پولا رو داشت که نمی نشست شعر بگه میرفت زن می گرفت. (بدم نگفت ما هم اگه می شد دومیشو میستوندیم .)

قاطر در عین نفهمیش ادامه داد : 

حالا ببینم اگه شما این  سلول انفرادی رو اگه در هفته ۶ روز می خواستین مثل صهیونیستا اشغال کنین چقد باید جزیه می دادین؟ و در حالی که داشت اعدادو با ماشین حساب اندازه می گرفت گفت:۵۰۰۰۰*۶=۳۰۰۰۰۰ 

۳۰۰۰۰۰در یک هفته در ماه میشه ۱۲۰۰۰۰۰تومان 

بعد عرعری کرد و سمش رو زاشت زیر چونشو گفت فکر کنم تو هتل شرایتون دبی هم اجاره اتاق انقده نیست اونم با اون امکانات مثل بخور و بنوش و ماچه و پاچه 

تو همین حرفا بود که زدم پشتش گفتم اوهوی یابو چته چی داری می گی زشته می گیرن می برندن اونجایی که صهیونیست نی انداخت.  

اما قاطره دیگه بی اعتنا ادامه داد همینه که مملکت داره به ... میره. حتی تو موگادیشو هم که مرکز سومالیه یا بهتر بگم کاستاریکا که از کشفیات آقای ولایتی بود یا کومور که کشف جدید رییس جمهوره هم به شعرا و ادباش پول می دن تا از ادب و شعر و هنر ملی اونا حمایت بشه.  آما...

کجا می برید منو بابا خودم میام  

من اعتراف می کنم همش دروغه و من یکی از ایادی استکبار هستم. 

 

                                                                                           درودگر

توجه فراخوان

از شعرا و اعضای محترم انجمن خواهشمند است جهت صدور  

 کارت عضویت انجمن شعر ۲ قطعه عکس به همراه کپی  

 شناسنامه و شماره ملی خود را روز ۴ شنبه همراه بیاورند.  

با تشکر  

قاصدک خوش خبر

چشم  دیوانه من  منتظر راه تو است

قاصدک

           هان چه خبر
چه گلی  باز شده
                        چه دلی  عاشق نیست
           از خدا بی خبرم
                                  خبری  هان  خبری
               چه کسی  در پس این فاصله هاست
که خبر از شب تر آوردی
 نرگس  مست  و غلامی بیدار
قاصدک وه -
                   چه صدایی دارد - چه صفایی دارد
مژدگانی بر باد
                   مژدگانی  به نسیم
                                   قاصدک  خوش خبر است
چه خیالی
              خواب است ؟!!!!!
نوراین قاصدک   ازفردا هاست
                    قاصدک از پس- فردا چه خبر
قاصدک از دل  دریا  چه خبر
                        من وطوفان هزاران دل ماهی  نگران
و نگاهی  که  لب جاده را می شمرد
                        قاب عکسی  که فقط  جان  دارد
                        چشم  دیوانه من
             چشم دیوانه من منتظر راه تو است
                                                                                                قاصدک